אפליקציה חדשה תגלה לכם: המעיינות הסודיים של הרי ירושלים

    קובי פינקלר No Comments on אפליקציה חדשה תגלה לכם: המעיינות הסודיים של הרי ירושלים
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשורה לחובבי טיולי המעיינות: לא לחזור על אותם מקומות בהם טיילתם עשרות פעמים, לא להסתבך עם מפות ולגלות את המעיינות המופלאים שמסתתרים ממש מתחת לאף שלנו – זה מה שהאפליקציה החדשה והראשונה מסוגה של אקופיס ידידי כדור הארץ ומכון דש"א מציעה לקהל הרחב, במערכת ראשונה מסוגה החושפת את כל המעיינות הנסתרים והיפהפיים של הרי יהודה וירושלים.

    באפליקציה יוצג בצורה נוחה מידע על 70 המעיינות במרחב מטה יהודה – מירושלים עד בית שמש, מאבו גוש ועד עמק האלה. סביב חלק מהמעיינות המופיעים באפליקציה מסומנים מוקדי עניין, שבילים, ממצאי מורשת ותרבות: מדרגות (טרסות) בית השלחין, נקבות עמוקות וצוננות, ממצאי נוף וצומח יחודיים ועוד. כמו כן, מפורטת איכות המים ומפגעים שונים בקרבתו.

    חוץ מנגישות למידע למטיילים, אחת המטרות של שהאפליקציה היא גם שמירה על מעיינות הרי יהודה, לאור מצבם ההולך ומדרדר מעצם היותם מוקד משיכה למגוון רחב של פעילויות ציבוריות, הגורמות לשחיקה מתמשכת של מבנה המעיינות והמערכת האקולוגית שלהם. בחלק מהמעיינות נהרסו המערכות האקולוגיות והשרידים הארכאולוגיים לחלוטין. לכן, האפליקציה משמשת גם את כל הרשויות המטפלות במעיינות כמו רשות העתיקות, רשות הטבע והגנים קק"ל ועוד.

    לדברי ד"ר יובל ארבל, מנהל תחום המים באקופיס ידידי כדור הארץ, "מדובר באפליקציה הנותנת גם למטיילים באזור וגם לרשויות שמטפלות במעיינות, מידע על מעיינות ירושלים. המידע מתייחס לסביבת המעיינות וכולל סיכונים ואיומים קיימים, עתיקות, בעלי חיים, נופים ועוד. כמובן, שלצד המידע המוצג, אנו קוראים לציבור לשמור על המעיינות וסביבתם."

    האפליקציה פותחה כחלק מעבודה הכוללת סקר ותוכנית אב לשימור ושיקום המעיינות בהרי יהודה בשיתוף עם גופים רבים נוספים כמו רשות הטבע והגנים, רשות העתיקות, חלה"ט קק"ל, והמשרד להגנת הסביבה.



    0 תגובות